Publications
-
Tessari A.; Perazzolo M.; Ceciliani A.; Ottoboni G., The effect of exercise on short-term memory subsystems, in: ESCoP 2011, 17TH MEETING OF THE EUROPEAN SOCIETYFOR COGNITIVE PSYCHOLOGY, 2011, pp. 81 - 81 (atti di: 17TH MEETING OF THE EUROPEAN SOCIETYFOR COGNITIVE PSYCHOLOGY - ESCOP 2011, San Sebastian, Spagna, 29 settembre-2 ottobre 2011) [Abstract]
-
Prati G.; Pietrantoni L.; D'Augelli A.R., Aspects of Homophobia in Italian High Schools: Students' Attitudes and Perceptions of School Climate, «JOURNAL OF APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY», 2011, 41, pp. 2600 - 2620 [Scientific article]
-
Prati G.; Catufi V.; Pietrantoni L., Reazioni emotive e comportamentali al terremoto di Umbria e Marche, «PSYCHOFENIA», 2011, XIV, pp. 53 - 76 [Scientific article] Open Access
-
Tomba E.; Fava G.A.; Sonino N., L’approccio clinimetrico., in: Manuale di psicosomatica., ROMA, Il Pensiero Scientifico, 2011, pp. 209 - 233 [Chapter or essay]
-
Guidi J.; Fava G.A., Trattamento., in: Manuale di psicosomatica., ROMA, Il Pensiero Scientifico, 2011, pp. 459 - 495 [Chapter or essay]
-
Ruini C.; Ottolini F.; Tomba E.; Belaise C.; Albieri E.; Visani D.; Caffo E.; Fava G.A., School interventions for promoting psychological well-being in adolescence., in: The human pursuit of well-being. A cultural approach., BERLIN, Springer, 2011, pp. 237 - 246 [Chapter or essay]
-
Sonino N.; Tomba E.; Genesia M.L.; Bertello C.; Mulatero P.; Veglio F.; Fava G.A.; Fallo F., Psychological assessment of primary aldosteronism: a controlled study., «THE JOURNAL OF CLINICAL ENDOCRINOLOGY AND METABOLISM», 2011, 96, pp. E878 - E883 [Scientific article]
-
Monti F.; Agostini F.; Gobbi F.; Neri E.; Schianchi S.; Arcangeli F., Quality of life measures in Italian children with atopic dermatitis and their families, «THE ITALIAN JOURNAL OF PEDIATRICS», 2011, 37, pp. 1 - 6 [Scientific article] Open Access
-
Ghetti S.; Mirandola C.; Angelini L.; Cornoldi C.; Ciaramelli E., Development of subjective recollection: understanding of and introspection on memory states, «CHILD DEVELOPMENT», 2011, 82, pp. 1954 - 1969 [Scientific article]
-
Cabeza R.; Mazuz Y.S.; Stokes J.; Kragel J.E.; Woldorff M.G.; Ciaramelli E.; Olson I.R.; Moscovitch M., Overlapping parietal activity in memory and perception: evidence for the attention to memory model, «JOURNAL OF COGNITIVE NEUROSCIENCE», 2011, 23, pp. 3209 - 3217 [Scientific article]
-
Ciaramelli E.; di Pellegrino G., Ventromedial prefrontal cortex and the future of morality, «EMOTION REVIEW», 2011, 3, pp. 308 - 309 [Scientific article]
-
Ciaramelli E.; Sellitto M.; di Pellegrino G., Why do mOFC patients discount the future steeply?, «THE JOURNAL OF NEUROSCIENCE», 2011, 20, pp. 5889 - 5890 [Comment or similar]
-
Zappalà S.; Massei F., Fattori psico-sociali e innovazione in un gruppo di piccole imprese, «PSICOLOGIA SOCIALE», 2011, 6, pp. 51 - 70 [Scientific article]
-
Ottoboni G.; Tessari A., L'effetto specifico delle discipline sportive nella predizione di un'azione di gioco: uno studio pilota su pallavolisti e calciatori., «MOVIMENTO», 2011, 27, pp. 43 - 49 [Scientific article]
-
Cicognani E.; Prati G.; Porretta B., Il caso “uranio impoverito in Italia”, in: Uranio impoverito: Percezione e comunicazione del rischio, BOLOGNA, CLUEB, 2011, pp. 12 - 28 (HEURESIS. SCIENZE SOCIALI) [Chapter or essay]
-
A. Guarini; E. Pace; A. Sansavini, Numeri a scuola e nella vita quotidiana. Un confronto tra bambini nati pretermine e nati a termine, «INFANZIA», 2011, 2, pp. 96 - 102 [Scientific article]
-
A. Guarini; A. Sansavini, Language and Literacy in preterm children, in: Preterm Infants: Development, Prognosis and Potential Complications, NEW YORK, Nova Science Publishers, Inc., 2011, pp. 151 - 166 (ADVANCES IN PSYCHOLOGY RESEARCH) [Chapter or essay]
-
Sansavini A.; Guarini A.; Savini S., Linguistic and cognitive delays in very preterm infants at 2 years: general or specific delays?, «REVISTA DE LOGOPEDIA, FONIATRÍA Y AUDIOLOGÍA», 2011, 31, pp. 133 - 147 [Scientific article]
-
Sansavini A.; Guarini A., Prime elaborazioni del numero nell’infanzia. Interazioni tra percezioni innate, acquisizione del linguaggio e esperienze educative e culturali, «INFANZIA», 2011, 1, pp. 84 - 87 [Scientific article]
-
Balduzzi L.; Sansavini A., •, due, 3. Sviluppo delle prime conoscenze numeriche: competenze precoci ed esperienze in famiglia, al Nido e nella Scuola dell’Infanzia., «INFANZIA», 2011, 1, pp. 83 - 83 [Comment or similar]