Pubblicazioni
Le pubblicazioni con partecipazione di Ricercatori e Professori afferenti al Dipartimento di Psicologia
-
Romei, Vincenzo; De Haas, Benjamin; Mok, Robert M.; Driver, Jon, Auditory stimulus timing influences perceived duration of co-occurring visual stimuli, «FRONTIERS IN PSYCHOLOGY», 2011, 2, pp. 1 - 8 [Articolo in rivista] Open Access
-
Thut, Gregor; Veniero, Domenica; Romei, Vincenzo; Miniussi, Carlo; Schyns, Philippe; Gross, Joachim, Rhythmic TMS causes local entrainment of natural oscillatory signatures, «CURRENT BIOLOGY», 2011, 21, pp. 1176 - 1185 [Articolo in rivista]
-
Romei, Vincenzo; Driver, Jon; Schyns, Philippe G.; Thut, Gregor, Rhythmic TMS over parietal cortex links distinct brain frequencies to global versus local visual processing, «CURRENT BIOLOGY», 2011, 21, pp. 334 - 337 [Articolo in rivista]
-
Salvatore Zappalà; Simone Donati, Being member of an inter-organizational network: psycho-social and organizational processes in enterprises' network, in: Decent work and Beyond”—W&O psychologists’ contribution to society, 2011, pp. 336 - 337 (atti di: XV European Congress of Work and Organizational Psychoology, Maastricht (the Netherlands), 25th-28th May 2011) [Contributo in Atti di convegno]
-
Simone Donati, Interorganizational Networks: a context where collaborate to innovate it can produce learning at interorganizational level, in: "Decent work and Beyond”—W&O psychologists’ contribution to society, 2011(atti di: XV European Congress of Work and Organizational Psychoology, Maastricht (the Netherlands), 25th-28th May 2011) [Poster]
-
Suttora, C; Salerni, N, Maternal speech to preterm infants during the two years of life: stability and change, «INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS», 2011, 46, pp. 464 - 472 [Articolo in rivista]
-
D'Odorico, Laura; Fasolo, Mirco; Majorano, M; Salerni, Nicoletta; Suttora, Chiara, Characteristics of phonological development as risk factor for language development in Italian preterm children: a longitudinal study, «CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS», 2011, 25, pp. 53 - 65 [Articolo in rivista]
-
Campana G.; Pavan A.; Maniglia M.; Casco C., The fastest (and simplest), the earliest: The locus of processing of rapid forms of motion aftereffect, «NEUROPSYCHOLOGIA», 2011, 49, pp. 2929 - 2934 [Articolo in rivista]
-
Ruzzoli M.; Gori S.; Pavan A.; Pirulli C.; Marzi C.A.; Miniussi C., The neural basis of the Enigma illusion: A transcranial magnetic stimulation study, «NEUROPSYCHOLOGIA», 2011, 49, pp. 3648 - 3655 [Articolo in rivista]
-
Pavan A.; Alexander I.; Campana G.; Cowey A., Detection of first- and second-order coherent motion in blindsight, «EXPERIMENTAL BRAIN RESEARCH», 2011, 214, pp. 261 - 271 [Articolo in rivista]
-
Pavan A.; Cuturi L.F.; Maniglia M.; Casco C.; Campana G., Implied motion from static photographs influences the perceived position of stationary objects, «VISION RESEARCH», 2011, 51, pp. 187 - 194 [Articolo in rivista]
-
Pavan A.; Casco C.; Mather G.; Bellacosa R.M.; Cuturi L.F.; Campana G., The effect of spatial orientation on detecting motion trajectories in noise, «VISION RESEARCH», 2011, 51, pp. 2077 - 2084 [Articolo in rivista]
-
Maniglia M.; Pavan A.; Cuturi L.F.; Campana G.; Sato G.; Casco C., Reducing crowding by weakening inhibitory lateral interactions in the periphery with perceptual learning, «PLOS ONE», 2011, 6, pp. 1 - 9 [Articolo in rivista] Open Access
-
Cavallini F.; Cattivelli R.; Perini S., Promoting tic suppression: Effects of differential reinforcement, «PSICOTERAPIA COGNITIVA E COMPORTAMENTALE», 2011, 17, pp. 227 - 234 [Articolo in rivista]
-
Casarini F.; Cattivelli R.; Cavallini F., Comprehensive Application of Behavior Analysis to Schooling in Italy: The Pilot Project, «EUROPEAN JOURNAL OF BEHAVIOR ANALYSIS», 2011, 12, pp. 205 - 216 [Articolo in rivista]
-
Perrucci V; Balboni, Giulia; Cacciamani S; Coscarelli A; Monaci M. G., Formazione on line: Coerenza interna e validità convergente della scala del senso di comunità in corsi online, in: Insegnare psicologia, formare gli psicologi: Continuità o contrasto? Atti del IV Convegno Nazionale, Facoltà di Psicologia dell’Università degli Studi di Padova (Padova 25, 26/2/2011), Padova, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Padova, 2011, pp. 270 - 278 (atti di: Insegnare psicologia, formare gli psicologi: Continuità o contrasto? Atti del IV Convegno Nazionale, Padova, 25-26 Febbario 2011) [Contributo in Atti di convegno]
-
Balboni, Giulia; CUBELLI R., How to use psychological tests for functional diagnosis: The case of assessment of learning disabilities, in: 24, Assessment and intervention, Bingley, Emerald Group Publishing Limited, 2011, pp. 79 - 92 [Capitolo/Saggio in libro]