Pubblicazioni
Le pubblicazioni con partecipazione di Ricercatori e Professori afferenti al Dipartimento di Psicologia
-
Sarchielli G.; Toderi S.; Ricci A., Monitoring of products by University of Bologna, in: N.E.T. New E-Tools New Tools For Blended Permanent Learning To Develop Technical Skills Of Low Qualified SME’s workers, PARMA, Tipolitografia Tipocolor, 2008, pp. 60 - 66 [Capitolo/Saggio in libro]
-
P. Villano; G. Prati; L. Palestini, L'analisi automatica dei testi. Applicazione ai resoconti di un disastro ferroviario, in: I discorsi dei media e la psicologia sociale. Ambiti e strumenti di indagine, ROMA, Carocci, 2008, pp. 153 - 175 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Adan A.; Natale V.; Caci H., Cognitive strategies and circadian typology, in: Progress in circadian rhythms research, HAUPPAUGE, NY, Nova Science Publishers. Inc, 2008, pp. 141 - 161 (Nova Biomedical) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Caci H.; Natale V.; Adan A., Do scales for measuring morningness-eveningness exist all over the world?, in: Progress in circadian rhythm research, HAUPPAUGE, NY, Nova Science Publishers. Inc, 2008, pp. 209 - 222 (Nova Biomedical) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Caterina R., Analogie e metafore nel modello di Irène Deliège: una proposta didattica?, in: Educazione musicale e Formazione, MILANO, franco angeli, 2008, pp. 302 - 305 (La scuola se) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Matteucci M.C.; Carugati F.; Selleri P.; Mazzoni E.; Tomasetto C., Teachers' judgment from a European psychosocial perspective, in: Teachers and Teaching : Strategies, Innovations and problem Solving, NEW YORK, Nova Science Publishers, 2008, pp. 31 - 55 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Zappalà S.; Fraccaroli F., Decisioni di gruppo, in: RUMIATI R. BONINI N. DEL MISSIER F., Psicologia del giudizio e della decisione, BOLOGNA, Il Mulino, 2008, pp. 205 - 224 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Cicognani E., Approcci in psicologia della salute, in: Scienze sociali e salute nel XXI secolo. Nuove tendenze, vecchi dilemmi?, MILANO, Franco Angeli, 2008, pp. 101 - 112 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Prati G.; Pietrantoni L., La comunicazione delle cattive notizie (bad news) in caso di incidente stradale, in: Con la mente "on the road". Viaggio nel trauma della strada, NAPOLI, Alfredo Guida Editore, 2008, pp. 47 - 64 [Capitolo/Saggio in libro]
-
SARCHIELLI G.; TODERI S.; RICCI A., Storyboard relating to on-line tutors' training, in: N.E.T. New E-Tools New Tools For Blended Permanent Learning To Develop Technical Skills Of Low Qualified SME’s workers, PARMA, Tipolitografia Tipocolor, 2008, pp. 35 - 40 [Capitolo/Saggio in libro]
-
SARCHIELLI G.; TODERI S.; RICCI A., Testing of the training model for on-line tutors, in: N.E.T. New E-Tools New Tools For Blended Permanent Learning To Develop Technical Skills Of Low Qualified SME’s workers, PARMA, Tipolitografia Tipocolor, 2008, pp. 41 - 58 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Rafanelli C.;Ottolini F.; Roncuzzi R.; Rigatelli M., Fattori psicologici e malattie cardiovascolari., in: Fattori psicologici che influenzano le malattie. Una nuova classificazione per il DSM-V., ROMA, Giovanni Fioriti Editore, 2008, pp. 89 - 134 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Fava G.A.; Rafanelli C., Terapie sequenziali., in: Lo spettro dell’umore., MILANO, Elsevier/Masson, 2008, pp. 665 - 673 (III Edizione del Trattato Italiano di Psichiatria.) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Rafanelli C., Sub-Clinical Psychological Conditions Affecting Cardiovascular Disorders., in: Psychological Factors and Cardiovascular Disorders: The Role of Psychiatric Pathology and Maladaptive Personality Features., NEW YORK, Nova Science Publisher, 2008, pp. 185 - 206 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Alessandroni R.; Faldella G., Relations between phonological short-term memory and language at 3 1/2 and 6 years in typically developing and preterm children, in: New Research on Short-Term Memory, NEW YORK, Nova Science Publishers, Inc., 2008, pp. 241 - 265 (Nova Biomedical) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Brighi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E., PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2., in: KUTNICK P. GENTA M. L. BRIGHI A. SANSAVINI A., Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning, BOLOGNA, CLUEB, 2008, pp. 19 - 101 (Heuresis. Scienze dell'Educazione.) [Capitolo/Saggio in libro]
-
KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A., Preface and Summary, in: KUTNICK P. GENTA M. L. BRIGHI A. SANSAVINI A., Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning, BOLOGNA, CLUEB, 2008, pp. 11 - 17 [Breve introduzione]
-
Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F., PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions., in: KUTNICK P. GENTA M. L. BRIGHI A. SANSAVINI A., Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning, BOLOGNA, clueb, 2008, pp. 210 - 234 (Heuresis. Scienze dell'Educazione.) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Nicoletta Sonino; Elena Tomba; Giovanni A. Fava, L’approccio psicosociale nei disturbi endocrini, in: Fattori psicologici che influenzano le malattie. Una nuova classificazione per il DSM-V., ROMA, Giovanni Fioriti, 2008, pp. 29 - 44 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Guglielmi D.; Mariani M.G., Le competenze e le organizzazioni: approcci teorici e linee di intervento, in: Oltre le competenze. Metodo, esperienze e casi aziendali, MILANO, Franco Angeli, 2008, pp. 29 - 43 [Capitolo/Saggio in libro]